Translate

Kamis, 20 Februari 2014

ABU BAKAR biografi

Abu Bakar As-Siddiq ra. - Biografi

Nama Abu Bakar As-Siddiq radhiallahu'anhu tidaklah Asing Lagi * Bagi Umat Islam, BAIK PT KARYA CIPTA PUTRA maupun sekarang. Dialah manusia Yang dianggap memucat agung Dalam, sejarah Islam sesudah Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam. Kemuliaan akhlaknya, kemurahan hatinya Dalam, mengorbankan Harta Benda Dan kekayaannya, kebijaksanaannya Dalam, menyelesaikan masalah Umat, ketenangannya Dalam, menghadapi kesukaran, kerendahan hatinya ketika berkuasa Serta tutur bahasanya Yang lembut Lagi menarik adalah sukar Dicari bandingannya BAIK PT KARYA CIPTA PUTRA maupun sekarang. Dialah tokoh-tokoh sahabat terbilang Yang memucat Akrab Dan memucat disayangi Diposkan oleh Rasulullah.



Nama sebenar Abu Bakar As-Siddiq adalah Abdullah Bin Qahafah. Sebelum Islam, beliau adalah seorang saudagar kaya Yang Ulasan Sangat Serta Datang Bahasa Dari Keluarga bangsawan Yang Ulasan Sangat dihormati Diposkan oleh Masyarakat Quraisy. Bahkan sebelum memeluk Islam, Abu Bakar telah terkenal sebagai seorang PEMBESAR Quraisy Yang Tinggi akhlaknya Dan regular tidak pernah meminum arak sebagaimana lazimnya Yang dilakukan Diposkan oleh PEMBESAR-PEMBESAR Quraisy Yang LAIN.

Bahasa Dari Segi umur, Abu Bakar radhiallahu'anhu adalah doa Tahun lebih Muda Bahasa Dari Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam Dan telah menjalin persahabatan Yang Akrab Artikel Baru Baginda Rasul lama sebelum Rasulullah menjadi Rasul. Beliaulah tokoh-tokoh sahabat Besar Yang dianggap memucat BANYAK Sekali berkorban untuk menegakkan Agama Islam di Samping Nabi Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam. Kerana besarnya pengorbanan beliau itulah Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam pernah mengatakan bahawa Islam telah tegak di Atas Harta Siti Khadijah radhiallahu'anha Dan pengorbanan Abu Bakar radhiallahu'anhu Adapun Gelaran As-Siddiq Yang diberikan kepadanya ITU adalah kerana sikapnya Yang Selalu membenarkan APA pun perkataan maupun Perbuatan Nabi Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam. Dalam, Hal inisial kitd Petik suatu Kisah seperti Yang diriwayatkan Ibnu Mas'ud Diposkan oleh radhiallahu'anhu Yang dicenitakan Sendiri kepadanya Diposkan oleh Abu Bakar, tentang bagaimana Abu Bakar memeluk Agama Islam.

Kata Abu Bakar radhiallahu'anhu ketika menceritakan suatu Kisah mengenai dirinya kepada Ibnu Mas'ud, "Batman pernah mengunjungi seorang Tua di Negeri Yaman Dia Rajin membaca kitab-kitab Dan Mengajar BANYAK murid Dia berkata kepadaku..:
"Batman kira tuan Datang Bahasa Dari Tanah Haram.
"BENAR," jawabku.
"Batman kira tuan berbangsa Quraisy?"
"BENAR," ujarku Lagi.
"Dan Apa Yang: aku lihat, tuan Bahasa Dari Keluarga Bani Taiyim?"
"Benarlah adanya begitu," tambahku selanjutnya.
Orang Tua ITU Terus menyambung, katanya, "Ada Satu Lagi Hal Yang hendak: aku tanyakan Bahasa Dari tuan, yaitu tentang Diri Sendiri tuan. Apakah tak keberatan jika: aku lihat perutmu?
Maka ketika PADA ITU: aku pun berkata, "Batman keberatan hendak memperlihatkan selagi tuan regular tidak nyatakan kepadaku perkara Yang sebenarnya.
Maka ujar orangutan Tua ITU, "Batman sebenarnya melihat Dalam, ilmuku Yang BENAR bahawa seorang Nabi Allah Akan diutus di Tanah Haram. Nabi ITU Akan dibantu Diposkan oleh doa orangutan sahabatnya, Yang seorang Masih Muda Dan seorang Lagi sudah separoh umur. Sahabatnya Yang Muda ITU Berani Berjuang Dalam, segenap hati Dan menjadi pelindungnya Dalam, kesusahan. SEMENTARA Yang separoh umur ITU putih kulitnya Dan berbadan kurus, ADA tahi lalat di perutnya Dan ADA suatu Tanda di paha kirinya. Apalah salahnya kalau tuan perlihatkan kepadaku.
Maka sesudah dia berkata: aku pun ITU membuka pakaianku Lalu orangutan Tua ITU pun melihatlah tahi lalat hitam di Atas bahagian pusatku Seraya berkata, "Demi Tuhan Yang menguasai Kaabah, tuanlah orangnya ITU!
Kemudian orangutan Tua ITU pun memberi sedikit nasihat kepadaku. : Aku tinggal di Yaman untuk beberapa waktu Kenana mengurusi perniagaanku Dan sebelum meninggalkan Negeri ITU: aku Sekali Lagi pergi menemui orangutan Tua nihil untuk mengucapkan selamat tinggal kepadanya. Kemudian dia bertanya Lalu, "Bolehkah tuan menyampaikan beberapa rangkap syairku?
"Boleh Sahaja," jawabku.

Penghasilan kena ITU: aku pun membawa Pulang syair-syair ITU Ke Mekah. Setibanya di Mekah: aku, para pemuda bergegas Datang menemuiku Seraya berkata, "Adakah engkau industri tahu Yang sudah terjadi? Maka ujarku pula," Apakah Yang terjadi ITU?
Jawab mereka, "Si yatim Abu Thalib tangguhan mengaku menjadi Nabi! Kalaulah regular tidak mengingat engkau hai Abu Bakar, sudah lama Kami selesaikan dia. Engkaulah Satu-satunya Yang Kami harapkan untuk menyelesaikannya.
Kemudian: aku pun meminta mereka Pulang Perusahaan Afiliasi SEMENTARA: aku pergi menemui Muhammad Sendiri. Penghasilan kena menemuinya: aku pun mengatakan, "Wahai Muhammad, Kau telah mencemarkan kedudukan keluargamu Dan: aku mendapat kabar bahwa Kau Terang-Terang telah menyeleweng Bahasa Dari kepercayaan nenek moyang kitd.
Maka ujar Baginda, "Bahwa: aku adalah Pesuruh Allah Yang diutuskan untukmu Dan untuk ummat Sekalian!
: Aku pun betanya kepada Baginda, "Apa Buktinya?
Jawabnya, "Orang Tua Yang engkau temui di Yaman tempo aceh.
: Aku menambah Lagi, "Orang Tua Yang mana satukah Yang Kau maksudkan KARENA BANYAK orangutan Tua Yang: aku temui di Yaman ITU?
Baginda menyambung, "Orang Tua Yang mengirimkan untaian syair kepadamu!
: Aku terkejut mendengarkannya Lalu bertanya, "Siapakah Yang telah memberitahumu, Wahai sahabatku?
Maka ujar Baginda, "Malaikat Yang pernah menemui Nabi-nabi sebelumku.
Akhirnya: aku berkata, "Ulurkanlah tanganmu, bahwa sesungguhnya Artikel Baru: aku bersaksi Tiada Tuhan Yang kusembah melainkan Allah, Dan Dirimu (Muhammad) sebenarnya Pesuruh Allah.
Demikianlah Kisah Indah Yang meriwayatkan bagaimana Islamnya Abu Bakar. Dan memanglah MENURUT riwayat beliau merupakan Lelaki Yang PERTAMA Yang beriman kepada Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam

Keislaman Saiyidina Abu Bakan As-Siddiq RA telah membawa penganuh Besar di Kalangan kaum bangsawan Quraisy kerana Bahasa Dari pengaruh keislamannya itulah Maka beberapa orangutan pemuda bangsawan Quraisy seperti Saiyidina Utsman Bin Affan, Abdul Rahman Bin Auf, Saad Bin Waqqas Dan menuruti Jejak langkahnya. Semenjak beliau memeluk Islam, Saiyidina Abu Bakan RA telah menjadi Pembela Islam Yang memucat Utama Serta seorang sahabat Yang memucat Akrab Serta memucat dicintai Diposkan oleh Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam Sebagai memperlihatkan kecintaan terhadap Baginda Saiyidina Abu Bakar RA, dapat kitd ketahui Dan Satu dialog Yang terjadi ANTARA Baginda Rasul Artikel Baru Amru Bin Al As. Amru seorang sahabat Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam pernah suatu aceh menanyakan Rasul, "Siapakah di ANTARA manusia Yang memucat tuan Sayangi? Baginda menjawab," Siti Aisyah, Dan kalau laki-laki adalah bapanya.

Selain daripada ITU Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq RA adalah seonang sahabat Yang terkenal kerana keteguhan imannya, cendas Akal, Tinggi akhlak, Lemah lembut Dan Penyantun. Rasulullah SAW pernah menyanjungi sahabatnya ITU Artikel Baru sabdanya, "Jika ditimbang iman Abu Bakar As-Siddiq Demikian teguhnya iman Saiyidina Abu Bakar RA demi apakala kitd memperhatikan pengertian Yang terkandung PADA sabda Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam Artikel Baru iman sekelian ummat Maka berat untuk Lagi iman Abu Bakar. mengenai dirinya ITU. Gelaran AlSiddiq Yang dibenikan orangutan terhadap Diri Saiyidina Abu Bakar RA adalah lantaran memandang SIKAP Serta pendiriannya teguh Yang Dalam, membenarkan Serta membela Diri Rasulullah SAW Andainya sekelian ummat manusia Akan mendustakan Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam Abu Bakar RA Akan Pasti pula tampil Artikel Baru Penuh keyakinan untuk membelanya.

Regular tidak beberapa lama Penghasilan kena memeluk Agama Islam, Saiyidina Abu Bakar Yang terkenal sebagai saudagar kaya Yang ITU telah meninggalkan perdagangannya Dan meninggalkan * Semua sales peribadi berbaring-TOTAL Lalu menyerahkan segenap Kekayaan Dan jiwanya raganya untuk melakukan penjuangan menegakkan Islam Bersama Nabi Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallamsehingga Diposkan oleh kerana Maka kegiatannya Agama Islam mendapat kemegahan Artikel Baru Islamnya beberapa pemuda Quraisy Yang berbaring seperti Yang telah disebutkan ITU.Beliau telah mengorbankan seluruh hanta bendanya untuk menebus orangutan orangutan Yang ditawan, orangutan orangutan Yang ditangkap atau disiksa. Selain danpada ITU beliau juga telah membeli Hamba-Hamba Yang dimerdekakannya kemudian. Salah seorang Hamba Yang dibelinya Lalu kemudian dibebaskan Yang memucat terkenal Dalam, sejarah ialah Bilal Bin Rabah.

Tatkala Nabi Muhammad selesai melakukan Isra 'Mikraj Dan segolongan orangutan Yang kurang mempercayai Apa Yang telah dikhabarkan Rasulullah Shalallahu' Alaihi Wasallamtelah pergi menemui Saiyidina Abu Bakan RA untuk mendengarkan pendapatnya tentang APA dakwaan Muhammad SAW ITU. Tujuan kedatangan mereka mendapatkan Abu Bakar RA regular tidak berbaring Artikel Baru prasangka tentunya Abu Bakar RA Kali Suami Akan mendustakan Kisah Yang regular tidak masuk PADA Akal Fikiran mereka ITU. Penghasilan kena pertanyaan ITU disampaikan kepada Abu Bakar RA Lalu beliau pun berkata, "Adakah Muhammad berkata begitu? Sahut mereka," BENAR! Maka ujar Saiyidina Abu Bakar RA "Jika Muhammad berkata begitu Maka sungguh benarlah adanya APA ITU Yang diceritakan. Lalu mereka pun Terus menyambung," Engkau Percaya hai Abu Bakar bahawa Muhammad Wire color Kawat warna Ke Tanah Syam lebih sebulan Perjalanan Pulang, di malam saja Semalam Tadi? Maka sahut Abu Bakar sungguh-sungguh, "BENAR Malah lebih bahasa Dari ITU: aku Percaya kepadanya. AKU Percaya Akan berita bahasa Dari Langit yg diberitakannya BAIK PADA waktu Siang mahupun di waktu malam saja! Demikian hebatnya Sambutan sahabat Yang memucat Utama ITU. Tegas kerana! AKU Percaya! Dan teguhnya iman beliau terhadap Agama Yang dibawa Diposkan oleh Muhammad Dan terhadap APA Yang dikhabarkan Diposkan oleh Baginda Maka beliau telah diberi Diposkan oleh Rasulullah SAW Gelaran Artikel Baru As-Siddiq, entinya Yang BENAR.

Dan memanglah regular tidak menghairankan Sekali SIKAP Abu Bakar ITU. Beliau telah kenal Akan Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam Bukan sehari doa, melainkan sudah Boleh dikatakan manusia seumur. Beliau industri tahu bahawa sahabatnya ITU BENAR berkata, tak pernah Bohong, amin orangutan. Mustahil Baginda Akan khianat kepada pengikutnya Yang pencaya kepadanya.Beliau mengimani sahabatnya ITU Pesuruh Allah Yang Maha Kuasa, menerima wahyu danipada Tuhannya. Beliau sudah bertahun-Tahun mengikutkan petunjuk Yang Diposkan oleh diwahyukan Allah kepada sahabatnya ITU Maka telah teguhlah iman Dalam, hatinya.

Tatkala keadaan kekejaman orangutan orangutan musynikin Quraisy terhadap kaum Muslimin Yang sedikit jumlahnya di Mekah semakin Hebat Dan membahayakan, Nabi Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam telah mengadakan permusyuaratan di Rumah Saiyidina Abu Bakar RA untuk MENCARI jalan keluar daripada kesulitan Yang Tanggal Gabung dihadapi Diposkan oleh pihak kaum Muslimin.Ketika itulah Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam menjelaskan kepada Saiyidina Abu Bakar RA bahawa Allah SWT telah memerintahkan Baginda supaya melakukan hijrah Ke Madinah Serta meminta Saiyidina Abu Bakar RA supaya menemaninya Dalam, Peristiwa hijrah nihil. Untuk Artikel perasaan Gembira Tanpa sedikit kebimbanganpun Saiyidina Abu Bakar RA menyambut PERMINTAAN Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam

Bahasa Dari Pintu Belakang Rumah Saiyidina Abu Bakar RA Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam Bersama-sama Saiyidina Abu Bakar Menuju Ke Gunung Tsaur Dan bersembunyi di gua Yang diberi Nama Gua Tsaur. PADA SAAT suasana Amat Kritis, Saiyidina Abu Bakar RA diserang rasa kegelisahan Dan cemas kerana khuatir kalau-kalau musuh dapat mengetahui di mana Rasulullah Tanggal Gabung bensembunyi, Maka PADA SAAT ITU turun-ayat suci Al Quran Bahasa Dari Surah Taubah Yang isinya memuji Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq , sebagai orangutan kedua sesudah Nabi Shalallahu 'Alaihi Wasallam Dalam, Gua Tsaur. Dalam, PADA ITU Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam pun Mengerti Akan situasi Dan kegelisahan sahabatnya ITU Yang Diposkan oleh kerananya Rasul berkata, "Apakah Yang menggelisahkanmu, bukankah Allah menemani kitd?

Kemudian Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam, diriwayatkan berkata selanjutnya untuk menghilangkan kebimbangan Saiyidina Abu Bakar, "Kiranya mereka masuk juga Ke Dalam, gua ini Label kitd Masih dapat melepaskan Diri Bahasa Dari Pintu Belakang ITU, ujar Rasul Sambil menunjukkan Ke Belakang mereka. Saiyidina Abu Bakar RA pun menoleh Ke Belakang. Betapa terkejutnya beliau Bila dilihatnya Pintu Belakang Yang ditunjuk Diposkan oleh Rasul ITU, padahal Pintu nihil tadinya regular tidak ADA sama Sekali. Sebenarnya kebimbangan Abu Bakar RA tatkala di Dalam, gua ITU bukanlah kerana takutkan nyawanya Akan diragut Diposkan oleh pihak musuh tetapi Yang lebih dibimbangkannya ialah keselamatan Baginda Rasul jiwanya. Beliau pernah berkata, "Yang SAYA bimbangkan bukanlah mengenai Diri Sendiri SAYA, SAYA kalau terbunuh, Yang tewas hanyalah seorang manusia Biasa. TAPI andaikata tuan Sendiri dapat dibunuhnya Maka Yang Akan Hancur ialah Satu cita-cita suci Yang Murni. Yang Akan Runtuh ialah Keadilan Dan Yang Akan tegak pula ialah kezaliman.

Ucapan ANTARA doa orangutan sahabat tatkala Dalam, gua ITU ADA nihil Dalam, Al Quran Dalam, Surah At-Taubah ayat 40: "Kalau KAMU regular tidak menolongnya (Muhammad) ketika dia diusir Diposkan oleh orangutan orangutan kafir (Dan kampung halamannya), Dalam, keadaan berdua orangutan Sahaja di Dalam, suatu gua, Di kala ITU dia (Muhammad) berkata kepada sahabat karibnya (Abu Bakar):. JANGAN engkau Berdukacita; sesungguhnya Tuhan Bersama kitd Tuhan menurunkan ketenanganNya kepadanya, Dan Dan Tuhan menjadikan perkataan orangutan Yang kafir dikuatkannya Artikel Baru Tentera Yang regular tidak KAMU lihat. ITU PALING rendah Dan perkataan Tuhan ITU Yang Tinggi Amat. Dan Tuhan Maha Kuasa Dan Bijaksana.

Demikian Satu Lagi keistimewaan Saiyidina Abu Bakar Siddiq AL sebagai seorang sahabat Yang sama-sama mengalami kesukaran Dan kepahitan Bersama-sama Rasulullah Dalam, menyampaikan Seruan Islam. Saiyidina Abu Bakar RA regular tidak bercerai Jauh Artikel Baru Baginda Rasul Sepanjang hidupnya Dan menyertai peperangan * Semua Yang dihadapi Diposkan oleh Baginda.Beliau Bukan Sahaja Berjuang menegakkan Agama Islam Artikel Baru segenap jiwanya raganya bahkan juga Artikel Baru Harta kekayaannya. Beliaulah Sungguh Yang memucat BANYAK Sekali berkorban Harta untuk menegakkan Agama Islam. Bahkan seluruh kekayaannya telah Habis dipergunakannya untuk kepentingan penjuangan menegakkan kalimah Allah. Di Kalangan para sahabat beliaulah tergolong orangutan Yang memucat Murah hati Dan dermawan Sekali.

Dalam, Perang Tabuk misalnya, Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam telah meminta kepada kaum Muslimin agar sekelian mengorbankan hartanya PADA jalan Allah. Tiba-Tiba datanglah Saiyidina Abu Bakar RA membawa seluruh Harta bendanya Lalu meletakkannya di ANTARA doa Tangan Baginda Rasul. Melihat banyaknya Harta Yang dibawa Diposkan oleh Saiyidina Abu Bakar RA, * ​​Bagi tujuan jihad ITU Maka Rasulullah SAW menjadi terkejut Lalu berkata kepadanya:

"Hal sahabatku Yang budiman, kalau sudah * Semua Harta bendamu Kau korbankan APA Lagi Yang Akan engkau tinggalkan buat Anak-anak Dan isterimu?

Pertanyaan Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam ITU dijawab Diposkan oleh Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq Artikel Baru Tenang Sambil Tersenyum, ujarnya. "SAYA tinggalkan buat mereka Allah Dan RasulNya.

Demikianlah kehebatan jiwanya Saiyidina Abu Bakar AlSiddiq, suatu kemurahan hati Contoh Yang memang regular tidak dijumpai bandingannya di Dunia. Memandangkan besarnya pengorbanan beliau terhadap Islam Maka wajarlah kalau Rasulullah bersabda bahawa tegaknya Agama Islam ITU adalah lantaran hanta Benda Siti Khadijah Dan juga Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq. Tepatlah juga tatkala Baginda bersabda bahawa kiranya iman seluruh ummat ditimbang Bersama iman Saiyidina Abu Bakar RA Maka berat untuk Lagi iman Saiyidina Abu Bakar RA Beliau memang manusia Luar Biasa kebesarannya Yang telah ditakdirkan Diposkan oleh Allah SWT untuk menjadi Teman Akrab Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam

PADA suatu ketika di SAAT Rasulullah membaca khutbah Yang ANTARA berbaring menyatakan bahawa kepada seseorang Hamba Allah ditawarkan untuk kecepatan memerlukan, expandabilas Dunia Dan kecepatan memerlukan, expandabilas ganjaran Yang TERSEDIA di Sisi Allah, Dan Hamba Allah nihil regular tidak Akan kecepatan memerlukan, expandabilas Dunia, melainkan kecepatan memerlukan, expandabilas Apa Yang TERSEDIA di Sisi Tuhan ... Maka ketika meñdengar khutbah Nabi demikian ITU Saiyidina Abu Bakar RA Lalu Menangis tersedu-sedu, Kenana sedih Dan terharu sebab beliau mendengar Dan Mengerti bahawa Yang dimaksud Dalam, isi khutbah nihil ialah bahawa umur Kehidupan Rasul di Dunia Suami sudah hampir berakhir. Demikian kelebihan Saiyidina Abu Bakar RA di-banding Artikel Baru para sahabat Yang berbaring kerana beliaulah Yang mengetahui bahawa umur Rasul hampir Dekat.

Keunggulan beliau dapat dilihat Artikel Baru jelas selepas wafatnya Rasulullah SAW di kala mana ummat Islam hampir-hampir menjadi Panik Serta regular tidak Percaya kepada kewafatannya. Bahkan sahabat Besar Saiyidina Umar Al Khattab Sendiri telah diselubungi kekacauan Fikiran Dan tampil Ke Muka Umum Sambil mencabar Dan mengugut sesiapa Sahaja Yang Berani wafat mengatakan Baginda telah. Ujar Umar ra, "Rasulullah regular tidak wafat, dia HANYA pergi menghadap Allah Sahaja seperti perginya Nabi Musa Yang telah menghilangkan Diri Dan kaumnya selama Empat puluh aceh, kemudian Pulang semula kepada kaumnya Penghasilan kena wafatnya diheboh-hebohkan.

Ketika kegawatan ITU berlaku Saiyidina Abu Bakar Tanggal Gabung berada di suatu kampung Al-Sunnah. Tatkala berita kewafatan Rasulullah ITU Wire color Kawat warna kepadanya, beliau Artikel Baru segera Menuju Ke Madinah. Di sana beliau dapati Ramai orangutan Tanggal Gabung benkumpul mendengarkan Pidato Saiyidina Umar Al Khattab Tadi. Tanpa Lengah-Lengah Lagi Saiyidina Abu Bakar Terus Ke Rumah puterinya Siti Aisyah Dan di sanalah beliau dapati TUBUH Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam terbujur di Satu Sudut Rumah. Beliau Lantas membuka Wajah Rasulullah Dan mengucupkannya, Sambil benkata, "Wahai, Betapa cantiknya engkau ketika Hidup Dan Betapa cantiknya engkau ketika mati Kemudian beliau pun keluar mendapatkan orangutan Ramai Yang Tanggal Gabung Dalam, Panik ITU Lalu berkata Artikel Baru nada Yang Keras:

"Wahai kaum Muslimin Barang siapa Yang menyembah Muhammad, Maka Muhammad Telah Mati Tetapi consumer siapa Yang menyembah Allah Maka Allah selama-lamanya Hidup regular tidak mati Seraya menyambung membacakan sepotong ayat Al Qur'an Bahasa Dari!..:

"Muhammad ITU regular tidak lebih bahasa Dari seorang rasul seperti rasul-rasul Yang terdahulu darinya. Jika besarbesaran mati atau terbunuh patutkah KAMU berundur Ke Belakang. Sesiapa Yang surut Ke Belakang, dia regular tidak Akan membahayai Allah sedikit pun Dan sesungguhnya Allah Akan memberi ganjaran kepada orangutan-orangutan Yang bersyukur.

Sejurus Sahaja mendengar ayat ITU, Saiyidina Umar Al Khattab pun Terus rebah hingga barulah beliau Dan orangutan Ramai Islam Yang telah mendengar pidatonya Tadi mendapat kepastian bahawa Rasulullah sudah wafat. Kaum Muslimin tentunya telah pernah Dengar ayat Suami sebelumnya, kerana ayat ITU telah turun-semasa peperangan Uhud, ketika Rasulullah SAW telah diberitakan mati terkorban Dan menyebabkan BANYAK Pejuang-Pejuang Islam berundur Ke Madinah. Tetapi mereka tidaklah memahami maksud ayat inisial seperti Yang difahami Diposkan oleh Saiyidina Abu Bakar RA INI jelas membuktikan kecerdasan Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq Dalam, memahami Islam.

Ketika Rasulullah SAW wafat, Baginda memang regular tidak meninggalkan PESAN tentang siapa Yang Patut menggantikan Baginda sebagai Khalifah ummat Islam. Tetapi Penghasilan kena lama berbincang kaum Muslimin Artikel Baru Suara Ramai kecepatan memerlukan, expandabilas Saiydina Abu Bakar As-Siddiq sebagai Khalifah Penghasilan kena namanya ITU dicalunkan Diposkan oleh Saiyidina Umar Ibnul Khattab RA Pemilihan inisial tentulah tepat Sekali kerana PADA pandangan kaum Muslimin memang beliaulah Yang memucat layak Sekali memegang kedudukan ITU memandangkan kelebihan- kelebihannya Bahasa Dari para sahabat Yang berbaring. Apatah Lagi beliaulah Yang pernah ditunjuk Diposkan oleh Baginda Rasul semasa hayatnya untuk menggantikan Baginda sebagai imam sembahyang tatkala Baginda Tanggal Gabung uzur.

Penghasilan kena dipilih Diposkan oleh sebahagian Besar ummat ketika ITU Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq pun memberikan ucapannya Yang terkenal Yang ANTARA TOTAL Baginda berkata:

"Wahai ummat sekelian! AKU telah dipilih menjadi pemimpin KAMU padahal: aku Suami bukanlah orangutan Yang terbaik di ANTARA KAMU. Sebab ITU jika pemerintahanku Baik, Maka sokonglah, tetapi jika Tiada Baik, Maka perbaikilah Orang Yang Lemah di ANTARA KAMU adalah KUAT PADA sisiku hingga. : aku harus menolongnya mendapatkan haknya, Tanggal Gabung orangutan Yang Kuat di ANTARA KAMU adalah Lemah PADA sisiku, hingga: aku harus mengambil hak orangutan berbaring Yang berada di Sisi nya, untuk dikembalikan kepada Patuhilah tetapi kepadaku selama: aku patuh kepada Allah Dan RasulNya. Akan Yang berhak semula. jika: aku mendurhakai Allah, Maka KAMU sekelian tak harus Lagi patuh kepadaku.

: Aku dipilih untuk memimpin urusan inisial padahal: aku enggan menerimanya. Demi Allah: aku ingin BENAR ADA kalau di antaramu orangutan Yang cekap untuk urusan Suami. Ketahuilah jika KAMU meminta kepadaku agar: aku berbuat sebagai Yang telah dilakukan Rasulullah Shalallahu Diposkan oleh 'Alaihi Wasallam sungguh: aku regular tidak dapat memperkenankannya, Rasulullah adalah seorang Hamba Allah Yang dapat kurnia wahyu Bahasa Dari Tuhan, kerana ITU Baginda terpelihara Bahasa Dari kesalahan-kesalahan, Tanggal Gabung: aku hanyalah manusia Suami Biasa Yang regular tidak ADA kelebihannya Bahasa Dari seorangpun juga di ANTARA KAMU.

Suami adalah Satu Pembaharuan Dalam, pemerintahan Yang belum pernah dikenali Diposkan oleh rakyat jelata kerajaan Roma Dan Parsi Yang memerintah Dunia barat Dan Jakarta timur ketika ITU.Baginda telah mematuhi manifesto politiknya. Baginda Hidup seperti rakyat Biasa Dan Ulasan Sangat regular tidak Suka didewa-dewakan. Adalah diriwayatkan bahawa PADA Satu Masa ADA orangutan memanggilnya, "Ya Khalifah Allah Baginda Artikel Baru segera memintas CAKAP orangutan ITU Artikel Baru katanya:

"SAYA Bukan Khalifah Allah, Saya HANYA Khalifah RasulNya!

Adalah diriwayatkan bahawa PADA keesokan harinya iaitu sehari Penghasilan kena Baginda terpilih sebagai Khalifah, Saiyidina Abu Bakar RA kelihatan membawa consumer perniagaannya Ke Pasar.Beberapa orangutan Yang melihat ITU Lalu mendekati Baginda, di antaranya Abu Ubaidah Bin Janrah.Sahabat Besar ITU mendekati Baginda Seraya berkata, "Urusan Khalifah ITU regular tidak Boleh dicampuri Artikel Baru berniaga Lalu Abu Bakar RA bertanya!," Jadi apakah Artikel Baru: aku Hidup, Dan bagaimana: aku membelanjai Rumah tanggaku? Demikian sedihnya Nasib Yang menimpa Saiyidina Abu Bakar RA sebab walaupun kedudukannya sebagai Kepala Negara namun belum ADA Lagi Ketetapan Pajak untuk * Bagi seseorang Kepala pemenintah Islam memperolehi gaji Bahasa Dari Harta kerajaan.

Keadaan Suami mendapat perhatian Bahasa Dari para sahabat Lalu mereka menentukan Tunjangan secukupnya buat Baginda Dan buat Keluarga Baginda Yang diambil Bahasa Dari Baitul Mal.Kemudian baharulah ITU Khalifah Abu Bakar meninggalkan sales perniagaannya kerana hendak memusatkan seluruh tenaganya untuk mengembangkan Agama Islam Dan menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang Khalifah. Semasa hertugas sebagai Khalifah ummat Islam Baginda HANYA menerima peruntukan sebanyak Enam ribu dirham Sahaja setahun iaitu kira-kira lebih kurang 1.200 Coin Sahaja setahun. Peruntukan ITU regular tidak dibelanjakannya untuk Keperluan dirinya malahan sebelum wafatnya Baginda telah memerntahkan supaya pendapatannya ITU diserahkan book value kepada Baitul Mal.

Kebijaksanaan Abu Bakar RA juga ternyata Dalam, polisinya menyamakan pemberian elaun kepada orangutan-orangutan Yang berhak agar mereka regular tidak dipisahkan Diposkan oleh Jurang-Jurang perbezaan Yang Jauh agar regular tidak lahir Satu golongan Yang mendapat kedudukan Yang lebih Istimewa Dan golongan-golongan Yang berbaring. Sedangkan Baginda Sendiri HANYA mengambil sekadar Keperluan-Keperluan Asasi buat Diri Dan keluarganya.

Sebelum Baginda wafat, kepada Saiyidina Umar Al Khattab Baginda telah mewasiatkan agar JANGAN menghiraukan jenazahnya Nanti Bila Baginda Pulang Ke Rahmatullah, melainkan haruslah dia segera mengirim bala Tentera Ke Irak membantu untuk Al Muthanna Yang Tanggal Gabung bertempur di Irak ITU. Saiyidina Abu Bakar RA regular tidak Lupa mengingatkan Saiyidina Umar RA Apa Yang dikerjakannya di waktu Rasulullah wafat Dan bagaimana cintanya kepada Rasul Dan perhatiannya kepada jenazah Baginda Yang suci ITU regular tidak mengabaikannya Dan melaksanakan kewajipan biarpun Yang demikian ITU Amat berat untuk * Bagi jiwanya. Dengarlah ANTARA berbaring kata-katanya kepada Umar Ibnul Khattab RA:

"Dengarlah hai Umar! Apa Yang Akan kukatakan Suami Dan laksanakanlah. AKU mengharap Akan book value Ke Hadrat Allah aceh inisial sebab ITU sebelum Matahari Terbit PADA esok aceh engkau hendaknya telah mengirim bala hantuan kepada Al Muthanna. Janganlah hendaknya sesuatu Bencana bagaimana pun besarnya dapat melupakan KAMU Dan urusan Agama Dan Wasiat Tuhan. Engkau telah melihat APA Yang telah ku lakukan tatkala Rasulullah wafat Tanggal Gabung wafatnya Rasulullah ITU adalah Satu Bencana Yang belum pernah manusia ditimpa Bencana Yang sebesar ITU. Demi Allah, andaikata di waktu ITU: aku melalaikan perintah Allah Dan RasulNya, tentu kitd telah jatuh Dan mendapat siksaan Allah, Dan Pasti pula kota Madinah inisial telah jadi Lautan api.

Dalam, Masa pemerintahannya Yang singkat Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq Yang memerintah HANYA Dalam, Masa doa Tahun Sahaja ITU telah meletakkan asas Pembangunan sebuah pemenintahan Islam Yang teguh Dan KUAT Penghasilan kena berjaya mengatasi berbagai masalah Macam Dalam, Negeri Artikel Baru Segala kebijaksanaan Dan kewibawaannya. Baginda telah memenuhi segenap Janji-janjinya Dan Dalam, Masa doa Tahun pemerintahannya ITU telah terbentuk Rantai sejarah Islam Yang merupakan lembaran-lembaran Yang abadi.

Sungguh Kehidupan Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq adalah Penuh Artikel Baru nasihat, Penuh Artikel Baru ajaran Serta Kenang-kenangan Yang Indah mulia. Selama doa Tahun pemerintahannya ITU Baginda telah berjaya menyusun tiang-tiang Pokok Dan kekuatan Islam. Baginda telah membangunkan kekuatan-kekuatan Yang Penting * Bagi memelihara kepercayaan kaum Muslimin Dan * Bagi memelihara Keagungan Agama Islam. Bahkan Baginda telah mengakhiri riwayat pemerintahan yang dipimpinnya Yang Artikel Baru menundukkan sebahagian daripada Negeri Syam Dan sebahagian daripada Negeri Irak, Lalu Pulang Ke Rahmatullah Artikel Baru dada Yang Lapang, ketika umur Baginda menginjak 63 Tahun. Baginda dikebumikan di Samping Makam Rasulullah SAW di Masjid Madinah. Semoga riwayat Serta penjuangan Baginda menjadi Contoh ibadah Yang Murni * Bagi kaum Muslimin sekelian

Tidak ada komentar:

Posting Komentar